A nyújtás is fontos!

Teljesen merev a lábad a futás után? Akár napokon keresztül? A járókeretes bácsi gyorsabban eléri a villamost, mint te? Lehet, hogy kihagytad a nyújtást?

sport szelet reklám
   Nyújtsunk minden futás után!

Kezdő futóknak eleinte nem tűnik fel a hiánya, de amikor már elkezd 1000 méternél hosszabb távokat futni az ember, akkor be kell venni a nyújtást az edzés utáni programba. Futás közben az izmok tényleg összehúzódnak, megrövidülnek. És úgy is maradnak, ha nem teszel ellene. Napokon keresztül merev lesz a lábad és izomlázszerű sajgást fogsz érezni.

A nyújtásra több módszer létezik. A profik a következő nyújtási gyakorlatokat végzik (forrás: brit Egészségügyi Szolgálat NHS).

Mindegyik gyakorlatot 15 másodpercig kell csinálni:

Lépj a bal lábaddal előre, miközben mindkét láb egyenesen előre mutat. A hátsó lábad és a hátad tartsd egyenesen. Lassan hajlítsd be az elülső lábadat, és addig nyomd előre a jobb feneked, amíg a jobb csípőízület elülső része megfeszül. Ismételd meg a másik lábaddal.

Fogd meg a bal lábfejed felső részét, és óvatosan húzd a sarkad a bal fenekedre, miközben a térded a másik mellett marad. Ismételd meg a másik lábaddal.

Tedd a jobb lábad a másik elé, kezeddel a csípődön. A jobb lábad egyenesen tartva, a lábfejed irányítsd felfelé. Hajlítsd be a bal lábad. A hátad tartsd egyenesen. Ismételd meg a másik lábaddal.

Tedd a jobb lábad a bal lábad mögé. Tartsd mindkét lábad a földön, hajolj bal oldalra, és told a jobb csípőd kifelé. Ne hajolj előre. Ismételd meg a másik lábaddal.

Lépj előre a bal lábaddal. Hajlítsd meg az elülső lábadat és tartsd egyenesen a hátsó lábad. Mindkét lábnak előre kell mutatnia. Nyomd a jobb sarkad a földbe, a jobb lábad egyenesen tartva.

Feküdj a hátadra, mindkét talpaddal a földön. Húzd a jobb térded a mellkasodhoz, hogy a hát alsó része megfeszüljön. Tartsd így 15 másodpercig, és ismételd meg a bal lábaddal. Ezután húzd mindkét térded a mellkasodhoz, és tartsd 15 másodpercig.

Feküdj a hátadra, mindkét talpaddal a földön. Húzd át a jobb lábad a bal combra. Fogd meg mindkét kezeddel a bal combod, és húzd a bal lábad a mellkasodhoz. Ismételd a másik lábaddal.

Szólj hozzá!

Egyszerű szöveg

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
  • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.